Yunanistan, Kathimerini'nin haberine göre, 1 Nisan 2027'den itibaren brüt asgari ücreti aylık 960 euroya çıkaracak. Artış mevcut seviyenin 40 euro üzerinde olacak ve asgari ücretli çalışanlara aylık yaklaşık 32 euro net ek kazanç sağlayacak.
Brüt artışın tamamı çalışanların gelirine yansımayacak, çünkü bir kısmı vergiler ve sosyal kesintilere gidecek. Ancak çalışanların ödeyeceği primlerde 0,5 puanlık indirim yapılması etkisini sınırlayacak.
Üç yıldan az kıdeme sahip bir çalışan için brüt gelir 920 eurodan 960 euroya yükselecek, net ücret ise şu anki 771,67 euroya kıyasla yaklaşık 803,24 euroya ulaşacak. Tahmini net artış aylık 31,57 euro, yıllık yaklaşık 378,80 euro olacak.
Üç yıldan fazla kıdeme sahip çalışanların brüt maaşı 1.012 eurodan 1.056 euroya yükselecek, net gelir ise aylık 835,04 eurodan yaklaşık 868,89 euroya çıkacak. Bu durumda tahmini aylık net fayda 33,85 euro olacak.
Yunanistan ekonomisi için Avrupa Komisyonu 2026'da yüzde 1,8 ve 2027'de yüzde 1,6 büyüme öngörüyor. IMF ise 2026'da yüzde 1,8 ve 2027'de yüzde 1,7 büyüme tahmin ediyor.